فقط نفازولین حالم رو بهتر میکنه! 
دکتر حمیدرضا حسنانی

دکتر حمیدرضا حسنانی

متخصص و جراح گوش و حلق و بینی | جراح پلاستیک و زیبایی بینی


عضو جامعه جراحان گوش و حلق و بینی ایران | عضو جامعه جراحان پلاستیک صورت اروپا


فقط نفازولین حالم رو بهتر میکنه! 

سلام من این مشکل رو بیشتر از 10 ساله دارم چندتا دکتر رفتم و نظرهای متفاوتی گفتن علائم مشکلم به این صورت هست
1- وقتی سرپا و ایستاده هستم گرفتگی ندارم
2- وقتی به پهلو میخوابم جسمی از وسط بینیم میاد و سوراخ اون طرف رو میگیره
3- با دستم میشه احساسش کرد
4- مثل پاندول کار میکنه
5- فقط نفازولین حالم رو بهتر میکنه
6- وقتی سرما میخورم مشکل شدید میشه
7- سی تی اسکن و معاینه شدم میگن اصلا پولیپ نیست
8- بزرگی کرنر گفتن و دارو دادن اثر نکرده
تو رو خدا به دادم بریسین ممنون

پاسخ دکتر حسنانی:
سلام. قطره نفازولین اعتیاد آور است . باید قطره را ترک کنید و به جای آن از اسپری های حاوی کورتن تحت نظر پزشک استفاده نمایید .




نفازولین در مقالات دکتر حسنانی






 

مشاوره های دکتر حسنانی در مورد نفازولین

پرسش 2257
باسلام خدمت دكتر حسانی ع.. هستم از شهر گرگان. 32 سال سن دارم و در بچگی به دليل افتادن از دوچرخه و نفهميدن دكترهای حلق و گوش و بينی در آن زمان دچار انحراف شديد از داخل و كمی از بيرون ميباشم. اين در حاليست كه هميشه با خود يك قطره فنيل افرين يا نفازولين به همراه دارم تا در صورت گرفتگی و عدم تنفس خوب استفاده كنم و حدود 14 سالی ميشود كه وضعيت من به روال در حال طی شدن است. دكتر عزيز سوال من اينست اكنون با اين وضعيت بينی آيا ميتوان اين مشكل را برطرف نمود؟ آيا ميشود هم جراحی انحراف را انجام داد و هم زيبايی يا فقط انحراف؟ دوستان در جاهای مختلفی جراحی بينی انجام دادن كه به مرور زمان برايشان رضايت بخش نبوده حتی سال قبل خانمی كه از آشنايان دور بوده در گرگان عمل كرد و بهوش نيامد با سپاس از لطف شما
پاسخ دکتر حسنانی
سلام. بهتر است جراحی انحراف بینی و زیبایی بینی همزمان باشد . باید قطره های اعتیاد آور نفازولین و فنیل افرین را قطع کنید و به جای آن از اسپری بینی فلوتیکازون استفاده نمایید . من بالای 3200 جراحی بینی انجام داده ام و خوشبختانه همه آنها زنده هستند .

پرسش 2347
با سلام و خسته نباشید میخواستم راهنماییم کنید بینی من از چه نوع بینی است ایا عمل موفقیت آمیزی دارد در ضمن من از انحراف بینی و مشکل در تنفس رنج میبرم سالهاست قطره نفازولین یا اسپره استفاده میکنم از عوارض عمل به خصوص درد و برداشتن تامپون بعد از عمل وحشت دارم لطفا کمکم کنید رشته تحصیلی خودم پرستاریست به همین دلیل بیشتر وحشت دارم که بعد از عمل شکل بینیم بدجور بشه متشکرم
پاسخ دکتر حسنانی
سلام. بینی شما غضروفی (استخوانی) ولی با پوست ضخیم است . در نمای تمام رخ پهن است و انحراف دارد . در نمای نیمرخ هم یک قوز دارد و نوک بینی نیز افتادگی دارد . نتیجه جراحی قابل قبول و رضایت بخش است . قطره نفازولین را ترک نمایید که بسیار مضر است . تامپون های امروزی بسیار نرم و لطیف هستند .

پرسش 4132
سلام من این مشکل رو بیشتر از 10 ساله دارم چندتا دکتر رفتم و نظرهای متفاوتی گفتن علائم مشکلم به این صورت هست 1- وقتی سرپا و ایستاده هستم گرفتگی ندارم 2- وقتی به پهلو میخوابم جسمی از وسط بینیم میاد و سوراخ اون طرف رو میگیره 3- با دستم میشه احساسش کرد 4- مثل پاندول کار میکنه 5- فقط نفازولین حالم رو بهتر میکنه 6- وقتی سرما میخورم مشکل شدید میشه 7- سی تی اسکن و معاینه شدم میگن اصلا پولیپ نیست 8- بزرگی کرنر گفتن و دارو دادن اثر نکرده تو رو خدا به دادم بریسین ممنون
پاسخ دکتر حسنانی
سلام. قطره نفازولین اعتیاد آور است . باید قطره را ترک کنید و به جای آن از اسپری های حاوی کورتن تحت نظر پزشک استفاده نمایید .

پرسش 4439
سلام اقای دکتر وقتتون بخیر بینی من حدودن ۴ سال پیش دوبار شکسته بود و مشکل تنفسی داشتم و معتاد قطره نفازلین شده بودم و با توجه به سی تی اسکنی ک گرفتم شاخکای بینیم بادکنکی شده بود تا اینکه دوماه پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم ولی الان از ظاهر بینیم مشهوده ک هنوز انحراف داره و هنوز خیلی بزرگه و دکترم هم میگه با ماساژ صاف میشه ولی امیدی بش ندارم و یه قوز هم بینیم داره هنوز ایا با ماساژ ممکنه صاف بشه و قوزش بره؟مشکل تنفسی هم هنوز دارم ممکنه بهتر بشه به مرور؟ممنون میشم ج بدید‎
پاسخ دکتر حسنانی
سلام. پوست بینی شما ضخیم است و از بین رفتن کامل ورم آن دو سال طول می کشد . بهتر است در این مدت در خواست عمل مجدد از دکتر خود ننمایید . قطره نفازولین هم هرگز نباید بیشتر از پنج روز استفاده شود زیرا اعتیاد ایجاد می کند و به مخاط بینی آسیب می رساند .

با کلیک روی دکمه زیر، این مقاله را محبوب کنید: