کبودی اطراف چشمها بعد از رینوپلاستی

کبودی اطراف چشمها بعد از رینوپلاستی

کبودی اطراف چشم ها به اشکال مختلف بروز می کند. از تغییر رنگ خفیف زردرنگ تا کبودی های شدید بنفش رنگ. این کبودی ها جای نگرانی ندارد. زیرا پس از یک هفته تقریباً محو می شوند. کمپرس سرد، می تواند تا حد زیادی به کاهش کبودی ها کمک کند.

bruising og
کبودی اطراف چشم ها بعد از عمل جای نگرانی ندارد و بعد از یک هفته به طور کامل رفع می شود.
یکی از مسائلی که بیماران را از انجام عمل بینی می ترساند کبودی اطراف چشم ها بعد از عمل است. کبودی به اشکال مختلف بروز می کند و از تغییر رنگ خیلی خفیف زرد رنگ تا کبودی های شدید اطراف چشم ها امکان پذیر است . معمولا متقاضیان جراحی بینی از این مساله کبودی ابراز نگرانی و ترس می نمایند . حقیقت این است که کبودی وسیاه شدن اطراف چشم ها بعد از عمل جراحی بینی طبیعی است و به سرعت بر طرف می شود و جای هیچ نگرانی نمی باشد .

علت کبودشدن اطراف چشم ها بعد از عمل رینوپلاستی چیست؟

کبودی در اثر نشت خون از مویرگ ها به بافت زیر پوست اتفاق می افتد . بسته به این که چه میزان دستکاری روی استخوانهای بینی صورت گرفته باشد و همچنین چه تکنیکی به کار رفته باشد و همچنین میزان کفایت سیستم انعقاد خون در بیماران , میزان کبودی متفاوت است .

چند نکته برای کاهش کبودی ها:

- کمپرس سرد در ۴۸ ساعت اول بعد از جراحی ضرورت دارد، سرما رگ ها را تنگ می کند و ورم و کبودی را کاهش می دهد . کمپرس سرد در حقیقت یخ خرد شده داخل یک بسته نایلونی است ( و یا ژل های آماده که در فریز نگهداری شده ). کمپرس سرد به صورت متناوب روی گونه ها و اطراف چشم گذاشته می شود . اگر استفاده از کمپرس سرد باعث ایجاد سر درد در شما می شود از انجام آن خودداری نمایید .
icing
آمال در حال استفاده از ژل یخی به عنوان کمپرس سرد
- به مدت سه روز تا یک هفته بعد از جراحی سر باید با زاویه ۶۰ درجه بالاتر از بدن قرار بگیرد . هنگام استراحت بهتر است از دو بالش زیر سر استفاده نمایید .
- آسپرین و سایر داروهای مسکن ( فقط استامینوفن و کدیین مجاز است ) و الکل و بعضی مکمل های گیاهی و دخانیات را استفاده نکنید . این مواد خون را رقیق می کند و خطر خونریزی زیر پوست و کبودی را افزایش می دهند.
-از انجام اقداماتی که افراد غیرپزشک برای کاهش کبودی ها و ورم توصیه می کنند دوری کنید. رژیم غذایی طبیعی خودتان را دنبال کنید . مواد و معجون های عجیب و غریب که بعضی دوستان و فامیل توصیه می کنند را مصرف نکنید. هیچ دارو، مکمل یا حتی غذای جدیدی استفاده نکنید. برای کاهش کبودی ها به هیچ داروی خاصی احتیاج ندارید.
-رژیم غذایی باید در هفته اول نرم باشد . در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل رژیم غذایی حالت مایع داشته باشد ولی بعد از آن رژیم نرم کفایت می کند . رژیم نرم به این معنی است که سفتی در حد سیب یا هویج یا بلال نداشته باشد و به راحتی جویده شود .

روند بهبود کبودی ها

بلافاصله پس از جراحی معمولاً کبودی شدیدی وجود ندارد. یک روز پس از جراحی معمولاً میزان کبودی ها بیشتر می شود و در روز دوم به اوج می رسد. از روز دوم به بعد کبودی ها رفته رفته بهبود می یابد، بطوریکه وقتی پس از یک هفته که برای برداشت اسپلینت بینی و بخیه ها مراجعه می کنید معمولا کبودی ها برطرف شده اند.

پرسش و پاسخ با دکتر حسنانی در مورد کبودی چشم ها بعد از عمل بینی

علت کبودی زیر چشم بعد از عمل زیبایی بینی

سلام . علت کبودي بعد از جراحي رو قسمت قوز بيني و زير چشم چيه ؟

در جراحی، پوست از روی اسکلت بینی جدا می شود، اسکلت بینی تراش می خورد و بعد پوست مجددا روی اسکلت بینی فیکس می شود، این دستکاری ها باعث می شود که یک قسمت از رگ های زیر پوست بینی آسیب ببینند و خونریزی کنند، این خون ها چون جایی برای خارج شدن ندارند، زیر همان پوست جمع می شوند و به زیر پوست چشم گسترش پیدا می کنند، بنابراین بعد از عمل، کبودی را مشاهده می کنید که در حقیقت، همان خونریزی است که از رگ های زیرپوستی اتفاق افتاده است. این مورد چیز عجیبی نیست و بعد از مدتی نیز بدن، آن خون را جذب می کند و از بین می برد و کبودی برطرف می شود.

کبودی زیر چشم بعد از تزریق چربی

من مشهد هستم زیر چشمم تزریق چربی داشتم همراه با عمل بینی الان یک ماه شده کبودی خوب شده ولی زیر پوست لکش مونده و خط چشمم هنوز پيداست آیا خوب میشه یا شما کرم یا پمادی پيشنهاد میکنید ممنونم از پاسخ شما

کبودی‌هایی که بدنبال جراحی بینی، یا تزریق چربی یا پلک، یا جراحی پلک، با کرم یا پماد از بین نمیروند. باید صبر کنید با گذشت زمان بدن خود آنها را محو کرده و از بین میبرد. متاسفانه کرم یا پماد خاصی روی آن تاثیر ندارد. تنها گذشت زمان میتواند باعث بهبودی شود.

درد بدون کبودی و ضربه تیغه بینی

من یک خانم حدودا ۴۵ ساله هستم. حدود یک هفته هست بصورت ناگهانی و بدون دلیل خاصی مانند ضربه، بیماری و ... در ناحیه بالای تیغه بینی احساس درد می کنم. وضعیت ظاهری بینی ام طبیعی است و کبودی، التهاب و یا ورم دیده نمی شود. درد بصورت خفیف و بدون دست زدن هم احساس می شود ولی وقتی ناحیه را لمس می کنم درد شدیدتر می شود

برای تشخیص دقیق، باید معاینه حضوری انجام شود. اما با توجه به شرح حالی که می فرمایید فکر نمی کنم مسئله مهمی باشد. احتمالاً ظرف یکی دو هفته آینده این دردی که احساس می کنید به صورت خودبخود برطرف می شود.