جراحی بینی برای مبتلایان به سرماخوردگی

جراحی بینی برای مبتلایان به سرماخوردگی

در صورتى كه سرماخوردگى در دوره فعال باشد بهتر است انجام جراحى بینى حداقل یك هفته به تعویق بیافتد زیرا ریسك ایجاد عوارض بیهوشى و همچنین عفونت ریه بیشتر مى شود و دوره نقاهت و بهبودى جراحى هم سخت تر و طولانى تر خواهد شد . ویروس سرماخوردگی چه نقشی دارد؟ علائم سرماخوردگی چیست؟ سرماخوردگی چه خطراتی برای جراحی بینی دارد. درمان سرماخوردگی بعد از عمل بینی سرماخوردگی بعد از عمل زیبایی بینی سرما برای بینی عمل شده ماساژ بینی بعد از جراحی بهترین فصل عمل بینی درمان آبریزش بینی بعد از عمل بینی سرماخوردگی قبل از عمل جراحی
ويروس سرماخوردگى معمولا دستگاه تنفسى فوقانى ( شامل بينى ، سينوس ها ، حلق و حنجره ) را درگير مى كند . علايم شامل آبريزش و گرفتگى بينى ، سرفه ، گلو درد و تب خفيف مى باشد .
در صورتى كه سرماخوردگى در دوره فعال باشد بهتر است انجام جراحى بينى حداقل يك هفته به تعويق بيافتد زيرا ريسك ايجاد عوارض بيهوشى و همچنين عفونت ريه بيشتر مى شود و دوره نقاهت و بهبودى جراحى هم سخت تر و طولانى تر خواهد شد .

پرسش و پاسخ با دکتر حسنانی در مورد سرماخوردگی

سرماخوردگی بعد از جراحی بینی

عذر مخام من الان ۴ماه هست بینیم عمل کردم سرما خوردم ایا فقط اثر سرما خوردگیم تویه تورم بینیمه یا رو شکل نتیجه نهاییم اثرداره عذرمخام باگوش پاکن تمیز میکنم ب ارومی امروز دوروز سرماخوردم خیلی نگرانم

عفونت گلو یا سرماخوردگی هنگام عمل بینی

nose 4782

اگر علت گلو درد عفونت حاد جدید باشد مثلاً گلو درد چرکی باشد که جدیداً ایجاد شده یا در اثر سرماخوردگی ایجاد شده باشد و یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی باشد که جدیداً ایجاد شده باید زمان دهیم تا بیماری خوب شود بعد بینی عمل کنید یعنی باید اول دارو مصرف شود عفونت دستگاه تنفسی فوقانی بهبود یابد و یکی دو هفته بعد از آن جراحی بینی انجام شود ولی اگر به دلیل عفونت حاد نباشد مثلاً گلو درد گاهی به علت مشکلات طولانی مدت لوزه می باشد یا اینکه مثلا به علت برگشت اسید معده باشد در افرادی که دریچه معده به علت شل بودن دریچه معده، اسید معده برمی گردد باعث گلو درد می شود اگر در این حالت ها باشد جراحی بینی منعی ندارد

سرماخوردگی در مقالات دکتر حسنانی

گلودرد بعد عمل

اگر علت گلودرد عفونت حاد جدید باشد مثلاً گلودرد چرکی باشد که جدیداً ایجاد شده یا در اثر سرماخوردگی ایجاد شده باشد و یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی باشد که جدیداً ایجاد شده باید زمان دهیم تا بیماری خوب شود.

بی هوشی

خیلی ها از بیهوشی می ترسند و به همین علت از جراحی بینی گریزان هستند. ریشۀ این نگرانی ها احتمالاً به گذشته برمی گردد. زیرا در گذشته ای نه چندان دور از داروهای بیهوشی با ضریب خطر بالاتر استفاده می شد که عوارضی به دنبال داشت.
 ریکاوری - به هوش آمدن وقتی که به هوش می آیید در اتاق ریکاوری یا احیا هستید. سرم به شما وصل است و روی بینی آتل پلاستیکی و زیر بینی گاز استریل قرار گرفته است. در این اتاق به مدت چند دقیقه تحت نظر قرار می گیرید تا به طور کامل به هوش آیید. معمولا گلودرد خفیفی شبیه آنچه در هنگام سرماخوردگی احتمالا تجربه کرده اید در این مرحله احساس می کنید که به علت وجود لوله پلاستیکی در گلو هنگام جراحی است. این درد خفیف معمولا ظرف چند ساعت و یا نهایتا ظرف یکی دو روز برطرف می شود.

بهترین فصل

برای جراحی بینی فصل خاصی توصیه نمی شود. مطالب متعددی که در خصوص بهتر بودن فصل زمستان یا فصل تابستان ارائه می شوند، پایه علمی ندارند. برخی می گویند در فصل زمستان سرماخوردگی بیشتر است یا در فصل بهار آلرژی زیاد است یا می گویند در فصل تابستان چون هوا گرم است، ورم بینی بدتر می شود. واقعیت این است که برای جراحی بینی فصل خاصی توصیه نمی شود.
 بیماران مطالب متعددی در این مورد از اطرافیان شنیده اند که معمولا پایه علمی ندارند . مثلا گفته می شود اگر زمستان جراحی شود چون سرماخوردگی بیشتر است می تواند نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار دهد . یا گفته می شود در فصل بهار چون آلرژی ها زیاد است می تواند نتیجه جراحی را دستخوش تغییر نماید . یا برای مثال گفته می شود در تابستان چون هوا گرم است ورم بینی بدتر می شود . مطالب از این دست زیاد هستند که معمولا پایه علمی ندارند .

سینوزیت چیست؟

سینوزیت به معنای التهاب سینوس ها می باشد اگر مدت زمان درگیری سینوس ها و ابتلای آن ها به عفونت و التهاب کمتر از یک ماه باشد اصطلاحا به آن سینوزیت حاد گفته می شود.
 سینوس چیست؟ قبل از صحبت در مورد سینوزیت باید ابتدا در مورد سینوس ها توضیح داده شود. سینوس ها 4 جفت حفره توخالی هستند که در جمجمه تعبیه شده و وظیفه آن ها تهویه هوا می باشد. سینوس ها در مجاورت بینی قرار گرفته اند. سینوس ها مجموعه ای از اتاقک های توخالی هستند که توسط مجموعه ای از مجاری به بینی وصل می شوند. هوایی که در درون بینی گردش می کند وارد سینوس ها می شود و تهویه شده گرم و مرطوب شده و کیفیت صدا نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که هنگام سرماخوردگی کیفیت صدای فرد افت می کند. ولی در مواقعی که سینوس ها باز هستند کیفیت صدا بسیار مطلوب و عادی می باشد.

سرماخوردگی و عمل بینی

new question og